פרסומת? לא רק עיצוב!
נכון! יש לכם רעיון או מיזם לעסק/שירות כלשהוא, יש לכם את הידע והניסיון, יש לכם את המוטיבציה והרצון, בקיצור – יש לכם את זה ביד, יש לכם את כל מה שמתאים ליצירת החלום שלכם, אתם ממש טובים ומיוחדים אך יש בעיה אחת קטנה: לא מספיק לקוחות יודעים על זה, לא מספיק לקוחות שמעו על זה, אתם ממש רוצים אבל לא ממש יודעים איך מוצאים את זה החוצה? איך מסבירים לעולם בקול ברור: "תשמעו לנו! שווה לכם לרכוש דווקא מאיתנו"?
הו! פה עניין הפרסומות נכנס לתמונה המושלמת שלכם אך שעדיין לא ממוסגרת.
פרסומת מטרתה לא רק להצהיר בפני הלקוחות "פתחנו עסק" "יש לנו את מה שאתם צריכים" "בואו אלינו", פרסומת זו לא רק מודעה עם עיצוב אסתטי ויפה,
פרסומת זה לדעת לגעת במקומות הנכונים בזמנים הנכונים,
צריך להבין לקוח לא ממש אכפת לו מי הוא זה שיספק לו את מבוקשו, אתם או המתחרים שלכם. מה שבאמת אכפת לו זה למצוא את מבוקשו באמת!
מה זה אומר? דבר פשוט, שימו לב לתהליך: ניקח לדוגמא – לקוח מחפש מייבש כביסה, נכנס לעיתון, לאינטרנט או לכל דבר שיספק לו מידע. מחפש, מתקשר לבסוף מחליט, אוקיי! אני קונה את המייבש הזה מהמקום הזה.
תשאלו רגע את עצמכם, מה גרם לו להגיע להחלטה? למה הוא בחר לקנות דווקא מהמקום הזה? התשובה: יש כמה גורמים לזה, אחד הגורמים הוא גורם מאוד מרכזי ודומננטי: הלקוח הבין שהנה! סוף סוף הוא מצא פתרון לבעיית ייבוש הכביסה, שימו לב! מצא פתרון לבעיית ייבוש הכביסה.
לקוח שרוצה לרכוש מוצר/שירות לרוב הוא בעצם רוצה פתרון למשו ספציפי שמפריע לו, בדוגמת המייבש כביסה – הלקוח בעצם מבין שעניין ייבוש הכביסה הפך אצלו למטרד, הפך אצלו לבלתי נסבל ולכן החליט די! צריך מייבש כביסה, כאמור הוא רוצה בעצם פתרון לייבוש הכביסה.
אחרי שאנו מבינים את עניין הפתרון שהוא בעצם המניע את הלקוח לרצות משו ברוב המקרים, אז פשוט לנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי לתת למוצר/שירות שלנו קידום, וקידום מוצלח.
צריך להזדהות עם הלקוח ועם בעייתו, צריך לדבר עם הלקוח מהמקום שהוא בא, צריך לתת לו פתרון בדיוק למה שהוא מחפש.
לכן כשנגשים לעצב מודעות, באנרים, פליירים או כל פרסומת אחרת, חשוב גם לתת חשיבה מקיפה על מה הפתרון שאנו נותנים בהצעת המוצר/שירות שלנו, ולפי זה לבנות את העיצוב הכולל גם את כתיבת התוכן וגם את יצירת הויזואל, ככה הלקוח יקבל מאיתנו הזדהות, לו ולבעייתו
והכי חשוב – שהלקוח יבין הנה! זה המקום שיתן לי את הפתרון לצרכים שלי זה המקום שמבין בדיוק מה אני צריך.
זכרו! פתרונות פתרונות ושוב פעם פתרונות.